Pr. HWANG Mar 24 Nov - 4:19
Alléluia .... enfin nous savons.
Franchement qu'un mot me vient à la bouche
RIDICULE.
Tout d'abord je trouve que les coréens commencent à être sérieusement enfantin avec cette histoire , takeshima est reconnue internationnalement comme coréen . donc il n'ont qu'a opposer une fin de non recevoir aux revendications japonaises et .... basta.
Aller à chaque fois chercher une preuve administrative au fin fond d'un dossier , me donne l'impression que même en Corée ils ne sont pas très sur que ce rocher est coréens.
Et ils ont raison , car takeshima n'est qu'un rocher ,qui au cours de l'histoire n'a pour ainsi dire aucune existence administrative . Ce n'est pas un territoire géré , juste une halte pour les pecheurs sans eau n'y abri contre les typhons, même pas de mouillage possible, enfin rien qui puisse maintenir sur place autre chose que des goelands . rien à voir avec taiwan ou sakhaline...
Ensuite comme nous l'avons déjà dit plusieurs fois, de 45 à 51 (traité de san fransisco) le Japon est occupé et soumis, ce qui fait que tout ce qui ressort de cette période n'a pas vraiment de valeur aux yeux de japonais .
Faire apparaitre dans ce texte les îles sakhaline comme un territoire étranger occupé , montre bien que ce texte est piloté par les ricains et les ruskofs .
Et quoi de plus normal pour le ministère des finances que d'exclure takeshima en aout 46 , puisque le quartier general allié l'avait déjà exclu en janvier 46 .
il le nomme d'ailleur liancourt roks et pas dokdo , ce qui est la preuve que takeshima est français .
pour rappel le scapin-677
29 January 1946
AG 091(29 Jan. 46) GS
(SCAPIN - 677)
MEMORANDUM FOR : IMPERIAL JAPANESE GOVERNMENT
THROUGH : Central Liaison office, Tokyo
SUBJECT : Governmental and Administrative Separation of Certain Outlying Areas from Japan.
Page 1
1. The Imperial Japanese Government is directed to cease exercising, or attempting to exercise, governmental or administrative authority over any area outside of Japan, or over any government officials and employees or any other persons within such areas.
2. Except as authorized by this Headquarters, the Imperial Japanese Government will not communicate with government officials and employees or with any other persons outside of Japan for any purpose other than the routine operation of authorized shipping, communications and weather services.
3. For the purpose of this directive, Japan is defined to include the four main islands of Japan (Hokkaido, Honshu, Kyushu and Shinkoku) and the approximately 1,000 smaller adjacent islands, including the Tsushima Islands and the Ryukyu (Nansei) Islands north of 30°North Latitude (excluding Kuchinoshima Island), and excluding (a) Utsuryo (Ullung) Island, Liancourt Rocks (Take Island) and Quelpart (Saishu or Cheju Island, (b) the Ryukyu (Nansei) Islands south of 30°North Latitude (including Kuchinoshima Island), the Izu, Nanpo, Bonin (Ogasawara) and Volcano(Kazan or Iwo) Island Groups, and all the outlying Pacific Islands (including the Daito (Ohigashi or Oagari) Island Group, and Parece Vela (Okinotori), Marcus (Minami-tori) and Ganges Habomai (Hapomaze Island Group (including Suisho, Yuri, Akiyuri, Shibotsu and Taraku Islands) and Shikotan Island.
Page 2
4. Further areas specifically excluded from the governmental and administrative jurisdiction of the Imperial Japanese Government are the following : (a) all Pacific Islands seized or occupied under mandate or otherwise by Japan since the beginning of the World War in 1914, (b) Manchura, Formosa and the Pescadores, (c) Korea, and (d) Karafuto.
5. The definition of Japan contained in this directive shall also apply to all future directives, memoranda and orders from this Headquarters unless otherwise specified therein.
6. Nothing in this directive shall be construed as an indication of Allied policy relating to the ultimate determination of the minor islands referred to in Article 8 of the Postdam Declaration.
7. The Imperial Japanese Government will prepare and submit to this Headquarters a report of all governmental agencies in Japan the functions of which pertain to areas outside a statement as defined in this directive. Such report will include a statement of the functions, organization and personnel of each of the agencies concerned.
8. All records of the agencies referred to in paragraph 7above will be preserved and kept available for inspection by this Headquarters.
FOR THE SUPREME COMMANDER :
(sgd.) H. W. ALLEN
Colonel, AGD
Asst. Adjutant General